1. Pentingkan Diri Sendiri

Pastikan tiada pihak lain akan terlibat sama apabila hampa nak buat sesuatu yang merbahaya. Masa-masa macam ini hampa sangat-sangat perlu pentingkan diri sendiri. Berani buat berani tanggung dan jangan sesekali membiarkan mereka yang tidak berdosa turut terkena tempias akibat perbuatan anda itu. macam ni la 
ha, klw x jd mcm ni la nanti...*jgn ajak awek hampa men skali tw

2. Jadi Seorang yang Kreatif

Mercun yang sedia ada sekarang membosankan. Ada mercun meletup pun tak deraih ( kuat). Ada bunga api pun bunga api yang dah lemau. Barang tak ada kualiti tapi harga mahal boleh tahan. Oleh itu gunalah kreativiti anda untuk menjadikan ia lebih menarik dan mendebarkan. Walau apa pun yang anda buat ingat tips yang pertama. Anda perlu pentingkan diri sendiri.
*nak upgrade tu agak2 la we...nanya mnatang nih...

3. Berjimat Sebolehnya

Seperti tips ke-2 harga mercun dan bunga api memang mahal. Oleh itu anda perlu menggilap kembali kemahiran tawar-menawar anda bagi mendapatkan harga yang terbaik. Gunakan segala kabel, wireless, mahupun wifi connection yang anda miliki bagi memastikan anda boleh mendapatkan stok yang diperlukan dengan harga terendah. Baru boleh main puas-puas.
ha tudia...promot kak oi lekaih..lpas raya nanti x laku da ...

4. 

Bila bermain mercun ingat orang yang tersayang. Apakah perasaan mereka sekiranya anda meninggalkan mereka dalam keadaan yang menyayat hati. Jika anda ditakdirkan tercedera bagaimana pula dengan belanja perubatan tiba-tiba yang terpaksa dikeluarkan? Berbaloikah semua itu hanya sekadar untuk mendapatkan kepuasan bermain mercun dan bunga api?
ha, klw bapak hampa jadi lagu ni agak2 pak hampa tu nk wt pa ha???hahak
*warning..
satu lagi aku nak habaq dkt hampa nih, klw nk men mercun tu pikir sama la na dkt orng yang dok tga smayang terawih tu, dah hampa x p smbahyang terwih takpayah la dok kacau orng semayang nah.takut2 sat lagi semua makmum tu pakat sekeh sorang sekali kpala tu x pasai (bayangkan la klw da 40 orng makmum...wow....gunung jerai atas kepala la)