bila berbicara tentang hati amat tak kena pada masanya lah malam ni sebab malam ni adalah malam raya, tapi sangat - sangat iangin aku berbicara pasal hati ini. Hal ini kerana 'hati' telah menjadi raja kepada diri. Jika hatinya sudah mulai rosak, maka akan runtuh lah dirinya. Tidak ingin aku katkan bahawa diri aku nih terlalu sempurna sehingga mampu berkata- kata begini, tapi aku berpegang dengan ayat Alquran , surah Al-Asr:
 "berpesan -pesan kepada kebenaran dan berpesan- pesan kepada kesabaran".
tak disini kalau aku berpesan- pesan kepada diri sendiri dan sahabat semua. 
Lumrah manusia jika hati mereka tertarik kepada sesuatu yang cantik dan tertarik kepada perkara yang hebat.
Tapi, bagi yang jelik? yang buruk? yang jahil? yang miskin??
apa nasib mereka? hanya ditinggalkan dan disingkirkan begitu sahaja ka?
mari kita singkap dan muhasabah kembali, pernahkah kita sisihkan mereka yang  berada dalam golongan tersebut, 
pepatah yang selalu orang tua aku katakan, " bila kita berjalan jangan lah kita hanya memandang kehadapan sahaja, belakang juga kita harus perhatikan. Jangan kita pentingkan diri sendiri, tetapi jaga  lah  diri sendiri"
bila perkara ini selalu kita amalkan insyaallah kita berada dlama golongan yang bersyukur.
p/s : sorry la malam ni ayat aku terlalu skema sangat kot, tak tau la pasai pa. 
-hamba dhoif-