Air kelapa memang sudah diketahui umum memiliki banyak khasiat, khususnya untuk wanita hamil, tetapi air kelapa juga baik untuk wanita yang ingin menurunkan berat badan. Selain itu, ia juga berkhasiat sebagai minuman anti-penuaan.
(kpd sesiapa yang nak jadi nenek kebayan and nak kekalkan wajah beseri tu)
Para ilmuwan India mengatakan, satu cawan air kelapa mengandungi sekitar 46 kalori, sedangkan santan kelapa mengandungi 550 kalori. Mereka percaya air kelapa dapat membantu
menurunkan berat badan, kerana rasa manis air kelapa membantu kita melupakan sementara untuk menikmati makanan dan mengatasi keinginan yang besar untuk makan. 

Air kelapa tidak mengandungi lemak, tetapi banyak mengandungi gula semulajadi dan mineral, dan juga kaya magnesium, potassium serta serat. Air kelapa juga menjadi pengganti cairan tubuh yang kurang, komposisi khusus elektrolit yang ada di dalamnya. 
Komposisi air kelapa bentuknya seperti plasma, kerana itu semasa perang dunia dahulu, air kelapa digunakan sebagai larutan garam.
Kepada yang ingin menurutkan berat badan tu, anda tidak perlu ke Slim World ka, London Wieght Management ka, pa lagi erk...haaah, minum ja air kelapa .Ubat tradisional lebih baik  daripada Rawatan moden .

p/s : kepada kengkawan jat yang dekat luar tu yang nak jadi kurus dan nak diet tue, amalkan la minum air kelapa(untung lamak cik jual air kelapa lepas ni)hihi