seharusnya kau tahu
perasaanku padamu
telah mencuit jiwa dan hatiku
tapi kesetianku pada-Nya telah menyakitimu
Dia lebih mencintaiku dari kamu mencintaiku
Sugguh tidak adil jika aku memilihmu
Oleh itu
kerana-Nya juga aku berpisah denganmu
mencintai  diri-Nya telah membuatkn dirimu sungguh bernilai

maafkan aku kerna terpaksa melepaskan semua kenangan kita
hati ini lebih rela  meninggalkanmu  kamu kerana-Nya
cubalah untuk melupakan aku
kernaku tak dpat memilih antara dirimu dan diri-Nya
kesetian diriku pada-Nya tak bisa luntur
namun sayangku padamu tak dapat juga hilang
mungkin perasaanku padamu hanya sementara sayang
cintailah diriku kerana-Nya
jika itu tinggalkan aku sementara kerana-Nya
nescaya akan tersergam indah masjid kita suatu masa nanti jika kau bersabar pada hari ini
cintailah diri-Nya kerana Dia lebih mencintaimu  dari aku mencintaimu
wahai sayangku....