Setiap hari menngenangkan wajah mu
‘Aku sayang padamu’ ungkapan wajib yang akan singgah dibenak fikiran kau dan aku
Walaupun kita hanya baru berjumpa
Kasih dan sayangmu kepada ku x standing dengan dengan apa yang aku berikan padamu
Adakah ini adil???
Tapi aku juga terlupa
Aku pon tidak pernah adil terhadap Maha Pencinta terhadap diriku ini
Aku melebihkan cinta kepadamu berbanding cinta-Nya
Sungguh tidak adil
Kenapa bodohnya aku
Selama ini aku buta
Selama ini aku hanya mencurahkan kasih dan cintaku kepadamu yang tidak setara mana pun berbanding cinta-Nya kepadaku
Ya Allah!!!
Ampunkanlah aku
Adakah aku telah menduakan-Mu
Adakah perbuatan aku ini menyamai syirik kepada-Mu???
Aku memohon kepada-Mu
Ampunkanlah hamba_mu yang bodoh dan buta ini
Sungguh aku malu dengan perbuatan aku ini
Hanya pada-Mu aku menyerahkan cintaku ini
<cintailah diri yang mencintaimu dan memberikan nikmat yang tidak dapat diberikan oleh sesiapa pun kecuali Allah yang maha pengasih dan penyayang>